Anonim

PHOTO: Saya bukan semua yang biasa dengan barangan putih berbulu ini. Adakah ini bermakna anda tidak boleh membawa saya ke Greenwich Village? (gambar oleh Doug Parker)

Saya dari Florida dan ketika saya datang ke New York City untuk kerja, saya berharap dapat merasai salji yang pertama kali saya alami. Apa yang saya dapat ialah Winter Storm Juno. Dan walaupun ribut tidak seburuk yang dilaporkan pada mulanya, ia masih mempunyai kesan yang besar kepada bandar.

Menjalani Kesilapan Perjalanan Musim Sejuk Sekarang woods in winter snow forest snow, plane, winter

Ribut Musim Sejuk Ulmer Menyebabkan Ribuan Pembatalan Penerbangan, …

Perjalanan Impak plane, snow, airport

Winter Storm Taylor Impacting Weekend Travel

Perjalanan Impak plane, snow, weather

Ribut Musim Musim Sejuk Bergerak Ribuan Penerbangan di Timur Laut

Perjalanan Impak plane, snow, airline

Badai Musim Sejuk Quiana Mengganggu Perjalanan, Memaksa Penerbangan …

Perjalanan Impak plane, engine, snow

Musim Sejuk Petra untuk Perjalanan Impak, Mengganggu Ribuan Penerbangan

Perjalanan Impak

Saya telah menghadiri Pameran Perjalanan New York Times pada hari Ahad apabila saya mendapat tahu bahawa ribut besar akan datang dan saya perlu memindahkan tempahan penerbangan saya untuk keluar awal. Satu-satunya masalah ialah semua orang mendapat JetBlue di hadapan saya.

Oleh itu, saya tidak mempunyai pilihan selain menunggangnya di hotel Yotel di Hell's Kitchen. (Pada $ 69 malam dari Hotwire, ia adalah banyak. Bilik saya adalah padat tetapi bagus, hampir seperti kabin kapal pesiar - sebenarnya, mereka dipanggil kabin.)

Pada hari Isnin, walikota memulakan jam malam di bandar supaya semua kenderaan bukan kecemasan terpaksa keluar dari jalan pada pukul 11 ​​malam sehingga notis selanjutnya. Dan untuk kali pertama, sistem kereta bawah tanah New York City ditutup kerana salji.

Saya tidak pernah mengalami salji sebelum - hanya badai - jadi saya tidak tahu apa yang saya ada. Menjadi proaktif, saya pergi dan membeli sepasang salji $ 38 daripada Kasut Payless, dan saya sangat gembira yang saya lakukan.

Pada pukul 4 petang, jatuh dari langit, angin melanda 45 knot dan salji telah meletupkan saya di muka. Kerana jalan-jalan di New York City adalah seperti papan tic-tac-toe yang besar, angin kencang yang datang dari pantai mengalir melalui jalan-jalan seperti terowong angin gergasi. Ia tidak seperti salji yang tenang yang saya lihat jatuh di Rockefeller Center menonton rancangan "Hari Ini".

Hotel saya betul-betul di seberang jalan dari kedai CVS jadi saya mengambil beberapa Pepsi, Oreos, Gatorade dan bar granola untuk mendapatkan saya sepanjang malam - atau beberapa hari lagi jika semuanya ditutup.

Beli bungkusan selamat hidup saya # blizzardof2015 frm @CVSHealth lengkap w @Oreo, @psi, @Gatorade & @NatureValley. #fatty pic.twitter.com/QqMVNwWX7w

- Doug Parker (@CruiseRadio) 27 Januari 2015

Kemudian saya pergi ke Subway untuk merebut sandwic. Saya tahu, siapa yang pergi ke Manhattan dan dine di Subway? Tetapi angin sekarang telah meniup salji ke tepi, dan saya tidak mahu sebahagian daripada mendapatkan salji diletupkan semula.

Jadi melihat jalan-jalan di Hell's Kitchen & Theatre District yang kosong. Hanya bajak di jalan raya. # blizzardof2015 pic.twitter.com/b5NqrWiMox

Sekitar pukul 11 ​​malam, sekutu CBS tempatan di Jacksonville, Fla., Tempat saya tinggal, melihat jawatan media sosial saya dan meminta saya melakukan panggilan masuk untuk siaran berita baru. Sebagai kesannya, saya pergi ke jalan untuk melakukan wawancara. Sungguh menakutkan, kerana tidak ada seorang pun di jalanan dan yang saya dapat dengar adalah angin bersiul di sekeliling bangunan dan Terowong Lincoln. Hotel saya berada di pinggir Daerah Theater, membuat kesunyian kelihatan lebih menghantui.

Great talking about # blizzardof2015 tonight on @wjxt4 w / @WJXTJoyPurdy & @ WJXT4Tom. #snowpocalypse pic.twitter.com/s91NFtLLbb

- Doug Parker (@CruiseRadio) 27 Januari 2015

Menjelang malam berlalu, angin dan salji mendapat berat. Bilik hotel saya berada di tingkat 12, lima blok dari Empire State Building. Apabila saya mula-mula memeriksa, ia kelihatan jelas, tetapi ketika cuaca semakin buruk, begitu pula pandangannya. Pada jam 2 pagi, saya tidak dapat melihat tetingkap hotel saya yang lalu.

Apabila saya bangun, saya belajar bandar itu terselamat daripada yang paling teruk. Ribut telah bergerak ke arah timur, memukul Long Island dengan 24 inci salji. New York City mendapat sedikit kurang daripada separuh itu. Ketika saya berjalan di jalan-jalan pada pukul 9 pagi Selasa, kota itu masih menjadi kota hantu, tetapi pada tengah hari ia mulai kembali ke ayunan. Ia adalah pelik melihat 10th Avenue dilapisi dengan takhta kosong yang diliputi salji kosong.

Central Park cantik di salji. # blizzardof2015 #snowpocalypse pic.twitter.com/O9H03rGVNN

- Doug Parker (@CruiseRadio) 27 Januari 2015

Pejabat walikota semakin panas untuk menutup bandar dan menguatkuasakan perintah berkurung mandatori pada malam Isnin. Sekiranya dia tidak berbuat demikian, bandar itu tidak akan beroperasi pada hari Selasa. Ia masih tidak semula normal pada tengah hari.

Ia menarik melihat The City yang Tidak Pernah Tidur, tidur.

Bagi saya, penerbangan saya kembali ke Jacksonville dijadualkan berangkat pukul 8 pagi Rabu. JetBlue berkata ia masih di udara. Syukurlah, saya dapat kembali ke cahaya matahari saya. Sukar untuk kembali ke Florida.